איזה תאורה הכי מומלצת לבית?

ישנם סוגים רבים ושונים של תאורה זמינים לבעלי בתים, כגון אור סביבה, פנסי עבודה, אורות הדגשה וכו'.

סוג האור שבו אתה צריך להשתמש בבית שלך תלוי למה אתה צריך אותו.

לדוגמה, אם אתה רוצה לקרוא במיטה בלילה אז אולי כדאי לך להשקיע בכמה מנורות קריאה או מנורות עם מתגי דימר כדי שלא יהיו בהירים מדי ויפריעו לשינה של בן הזוג.

אם אתם מחפשים ליצור אווירה מרגיעה בסלון שלכם, אור הסביבה עשוי להיות המתאים ביותר עבורכם מכיוון שהוא יוצר

בכל הנוגע לתאורה לבית, ישנם סוגים רבים ושונים של אורות שניתן להשתמש בהם למטרות שונות. להלן כמה מסוגי הנורות הפופולריים ביותר והשימושים בהם:

נורות ליבון: נורות אלו מספקות זוהר חמים והכי טוב להשתמש בהן בחללים הדורשים תאורה רכה. הם גם מייצרים הרבה חום ולכן הם לא מומלצים לשימוש בחדרי אמבטיה או מטבחים.

נורות דיודות פולטות אור (LED): נורות אלו מספקות אור בהיר שמתאים לאזורי מגורים, מטבחים וחדרי רחצה. הם גם מחזיקים מעמד זמן רב יותר מנורות ליבון ומייצרות פחות חום.

נורת הלוגן: נורה זו מספקת אור לבן בוהק כמו נורת לד אך היא גם מפיקה יותר חום מנורת לד. נורות הלוגן משמשות בצורה הטובה ביותר באזורי עבודה

תאורה היא חלק מכריע בבית. זה יכול לגרום לחדר להרגיש חם ומזמין או קר וחשוך. בחלק זה נדון בסוגי התאורה השונים הזמינים לבתים ואיזו מהן המומלצת ביותר לבית.

לסוג התאורה בבית יכולה להיות השפעה משמעותית על מצב הרוח והתחושה של החלל.

ישנם סוגים רבים ושונים של תאורה שתוכלו לבחור מתוכם, אך חשוב לשקול מה אתם צריכים ומה אתם רוצים לפני קבלת החלטה סופית.

לדוגמה, אם אתם מחפשים אווירה רומנטית, אור נרות עשוי להתאים ביותר לצרכים שלכם. עם זאת, אם אתם רוצים ליצור תחושת רוגע בביתכם, אז נורות בטמפרטורה נמוכה עשויות להתאים יותר לצרכים שלכם.

נורות לד או ליבון?

נורות לד או ליבון? זו שאלה מסובכת לענות עליה. לשניהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם.

ראשית, הבה נשווה בין שני סוגי הנורות על יעילות אנרגטית. נורות לד צורכות עד 80% פחות אנרגיה מנורות ליבון, מה שהופך אותן לחסכוניות יותר בטווח הארוך. מנורות LED מתוכננות גם להחזיק עד 20 שנה, בעוד נורות ליבון מחזיקות רק כ-1,000 שעות.

עם זאת, מנורות LED פולטות אור כחול יותר מאור יום טבעי ואילו נורות ליבון פולטות גוון צהבהב שיכול להיות מרגיע וטבעי יותר בהשוואה.

נורות LED נוטות גם להיות קשות יותר לעיניים מכיוון שהן מייצרות הרבה בוהק והבהוב שעלולים לגרום לכאבי ראש או למאמץ בעיניים.

נורות לד יעילות יותר ומחזיקות מעמד זמן רב יותר מנורות ליבון. הם גם פולטים פחות חום וזה נהדר עבור הסביבה.

עם זאת, נורות לד יקרות יותר מנורות ליבון. אז אם אתה מחפש לחסוך כסף בחשמל, אז אתה צריך להישאר עם נורת הליבון הישנה.

מאמרים שעשוים לעניין אותך

פרסומות: