תאורה לפינת אוכל – צבעים בכדור זכוכית
16 באוגוסט 2018
תאורה לסלון
7 עצות לבחירת תאורה מושלמת לעיצוב הסלון
4 בפברואר 2019
Show all
תאורה לחדר השינה

תאורה לחדר השינה

תאורה לחדר השינה – מעבר נעים בין הלילה ליום

החדר שבו אנחנו מבלים את רוב שעות חיינו הוא לא המטבח, ואפילו לא הסלון. גם אם אתם חובבי בישול או מארחי-על,  חדר השינה הוא אחד החדרים שבו תבלו את רוב חייכם. לכן תאורה לחדר השינה היא קריטית!
כן, אין מה לעשות, אנחנו ישנים רוב חיינו.

עיצוב תאורה לחדר השינה

כאשר מעצבים את חדר השינה, חשוב לשים לב לדרישות שלנו מהחלל הזה: הוא צריך להיות נעים, אינטימי, מזמין וחמים. התאורה היא חלק בלתי נפרד מהתחושה בחדר, והיא אתגר לא קטן – משום שהיא צריכה להתאים לשני המצבים השונים בתכלית שבהם אנחנו נמצאים בחדר הזה: הכנה לשינה והירדמות, והתעוררות והתכוננות ליום החדש.

אנחנו, כישראלים החיים במדינה מוצפת שמש, אוהבים את הבתים שלנו מלאים באור. אבל צריך לזכור שדווקא בחדר השינה אנחנו זקוקים לחלל חשוך יותר, שמייצר אינטימיות. העיצוב האירופאי (ובעיקר העיצוב הסקנדינבי) מלמדים אותנו שתאורה לחדר השינה יכולה להיות וצריכה להיות תאורה שמאפשרת כמה מצבים. אף אחד לא אוהב להירדם באור מלא, וכמובן שאנחנו גם לא אוהבים להתעורר בבוקר לחדר מוצף באור. רוב בני האדם זקוקים לתאורה רכה ונעימה כדי להתכונן לשינה וכדי להירדם, ולתאורה מעט יותר חזקה בבוקר – כדי להתעורר ולהתארגן.

לכן צריך פתרון קל ומהיר!

הפתרון הוא פשוט: כדאי לתכנן שתי מערכות תאורה לחדר השינה.

האחת ללילה: מנורות עומדות בתאורה חמימה ורכה, עדיף עם דימר (עמעם) שיכול להתאים את רמת האור הרצויה לכם. אלו יתנו לחדר את תחושת החמימות שאנו זקוקים לה בהתארגנות לשינה, ויתחילו להפעיל אצלנו במוח את מרכז העייפות.

תאורה לחדר השינה

תאורה לחדר השינה

כמובן שמומלץ להוסיף גם מנורות קטנות על שידות הלילה או בצידי המיטה, בתאורה חמה ונמוכה, למקרה של התעוררות באמצע הלילה – כך אפשר לשתות כוס מים או לקום לשירותים, ולהצליח לחזור לישון בקלות – אור חזק ובהיר יכול לגרום להתעוררות מלאה וקושי לחזור לישון.
את מערכת התאורה השניה מתכננים עבור הבוקר: גוף תאורה ראשי על התקרה, בשילוב עם המנורות העומדות בתאורה מלאה (זוכרים את הדימר? עכשיו הוא יכול לתת לנו אור מלא מהמנורות העומדות), בתאורה צהבהבה אך בהירה מספיק להתארגנות של בוקר.
תכנון כזה של התאורה לחדר השינה יספק לכם הדרגתיות:

בלילה תוכלו להדליק את מנורות הצד ואת המנורות העומדות ולהתכונן, ולאחר מכן לכבות ולהישאר רק עם התאורה שאיתה אתם רוצים להירדם – או לכבות את כולה. בבוקר תוכלו להתחיל עם תאורה רכה ואינטימית, ורק לאחר שאתם קמים ומתחילים להתארגן – להדליק את התאורה הראשית של החדר.

לסיכום יש כל מיני דרכים להאיר את חדר השינה שלכם – בואו אלינו ונראה לכם איך.

באולם התצוגה ובאתר שלנו תוכלו למצוא מגוון של גופי תאורה לחדר השינה, וכמובן שנשמח לעזור ולייעץ בבחירת גופי התאורה המתאימים.

מחכים לכם,

ברגמן תאורה

א.ת. פולג צפון, הצורן 4, נתניה

 

חייג עכשיו
חייגו עכשיו
זקוק לעזרה? צור קשר

השאירו את פרטיכם